Gratis Verzending en Retourneren

FAQ

Verzend & Bezorginformatie

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Bij Swypert profiteert u van een gratis verzending en  bezorging in Nederland en België. (Voor custom made producten kunnen er verzendkosten worden gerekend).


Bezorgen jullie ook in België?
Ja.

Wat is de levertijd wanneer ik iets wil bestellen?
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Kleinere artikelen die we op voorraad hebben worden de eerstvolgende werkdag aangeboden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms hebben producten een langer levertijd en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@swypert.nl of via de Chat Box. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen. Geef uw bestelnummer en productnaam door.

Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, dat kan. U ontvangt, nadat uw bestelling door de pakketdienst is afgehaald en gescand, aan het einde van de dag een automatische track en trace code zodat u uw bestelling kunt volgen.

Met welke pakketdienst wordt een bestelling verzonden?
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL, DHL of DPD. Over het algemeen zal de aflevering op werkdagen tussen 08:00 en 21:00 plaatsvinden.

Ik heb de bezorger gemist, wat nu?
Wanneer u niet thuis bent wordt het pakket de volgende dag nog een keer aangeboden. Bent u dan ook niet thuis? Dan kunt u het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde depot van de pakketdienst.

Betaalinformatie

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Swypert streeft er naar om u een optimale mix van betaalmethoden te bieden.

Momenteel accepteren we de volgende betaalmethoden:

  • iDEAL
  • Klarna Achteraf betalen
  • Visa Creditcard
  • Mastercard creditcard
  • Vooruitbetalen/Overboeking
  • Bancontact
  • Sofort Banking

iDEAL

Als u internetbankieren van ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, ING, Rabobank of SNS Bank heeft kunt u direct gebruik maken van iDEAL, u hoeft u hiervoor niet aan te melden. iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden: iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren. iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken

Controle en overzicht op de betaling

Hoe werkt iDEAL?
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u  aangeven dat u met iDEAL wilt betalen, vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat.
U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling betaald is.

Klarna achteraf betalen
Klarna is een flexibele betaaloplossing. Achteraf betalen binnen een handomdraai.

Wat is Klarna: Achteraf betalen?
‘Achteraf betalen’ geeft je de mogelijkheid om binnen 14 dagen te betalen. Zodra de bestelling verzonden is ontvangt je de factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regel je zelf met Klarna. Afspraken over uitgestelde betaling maak je rechtstreeks met Klarna. Met Klarna heb je alle vrijheid, zonder een risico te lopen.
‘Achteraf Betalen’ is beschikbaar voor klanten uit Nederland, Oostenrijk, Duitsland en Finland. Hoe werkt Klarna: Achteraf betalen?
  • In het bestelproces selecteert je ‘Klarna: Achteraf betalen’ als betaalmethode.
  • Je vult je gegevens in en voltooit de bestelling.
  • Bij de eerste bestelling maak je een Klarna-account aan, waar je jouw naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres invult.
  • Voor elke terugkerende bestelling vul je alleen e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in.
  • Na voltooiing van de bestelling krijg je een e-mail met betaalverzoek. Het bedrag wordt toegevoegd aan het openstaande bedrag in je Klarna-account.
  • Je betaalt op de manier wat jouw voorkeur heeft middels het online klantportaal van Klarna of de Klarna-app.
Voordat je betaalt met deze betaalmethode, infomeren we graag eerst over het legal- & privaybeleid van Klarna zoals beschreven in de volgende documentatie.

Visa of Mastercard Creditcard
De eenvoudige manier van online shoppen: gemakkelijk, snel en betrouwbaar. Wanneer u ervoor kiest om met de creditcard te betalen vragen we u om de volgende gegevens in te voeren: 

  • Creditcard nummer
  • Vervaldatum
  • cvv2-code (verificatiecode)
  • Kaarthouder naam
Zodra u deze informatie heeft ingevoerd klikt u op de knop “Versturen” en wordt uw bestelling doorgegeven aan ons systeem. U zult zowel een bevestiging zien van uw bestelling op onze website als een email ontvangen waarin uw bestelling bevestigd wordt.

– Betalen met Visa Electron
Als u in het bezit bent van een Visa Electron debetkaart, dan is het ook mogelijk om daarmee veilig en eenvoudig te betalen op onze website. Het is echter wel van belang dat er een CCV­-nummer vermeld staat op de achterzijde van uw debetkaart. Naast uw bankrekeninggegevens en kaartgegevens heeft u dit nummer nodig om de transactie succesvol af te kunnen ronden. Let op! Creditcard betalingen heeft een langer verwerkingstijd nodig. Dit gaat ten koste van de verwachte levertijd van het product.

Vooruitbetalen/overboeken
Wanneer u ervoor kiest om te betalen met Vooruit betalen moet u het benodigde bedrag zelf op onze rekening overmaken. U ontvangt de betaalinstructies van onze betalingspartner per e-mail.


– Belangrijk
Bij het overmaken van het bedrag vragen wij u in de omschrijving het betalingskenmerk te vermelden. Dit betalingskenmerk kunt u terugvinden in uw bevestigingsemail. Wanneer het betalingskenmerk niet of onjuist wordt overgenomen, kan uw betaling niet verwerkt worden. Houdt er rekening mee dat een overschrijving in de regel circa 2 tot 3 werkdagen duurt. Wij doen ons best om uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken. Mocht u sneller willen bestellen dan adviseren wij u om te kiezen voor een andere betaalmethode.

Heeft u internetbankieren bij de ABN AMRO, Postbank, Fortis, SNS Bank of Rabobank? Overweeg dan iDEAL, dit is een gratis betaalmethode waarbij u óók betaalt via uw vertrouwde internetbankier-omgeving.
Bij iDEAL weten we echter meteen of de betaling is goedgekeurd. Uw bestelling kan daarom direct verwerkt worden.

Retourneren

Hoe meld ik een retour aan?
Om gebruik te maken van je retourrecht dien je de volgende stappen te ondernemen: Neem contact met ons op via info@swypert.nl of via de “Chat Box” en meld je retour aan (met foto’s van de beschadiging en etiket van de doos). Vermeld hierin je bestelnummer en de product naam.

 

Kan ik mijn aankoop retourneren?

  1. Bij de aankoop van producten heeft u als consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de u of een vooraf door u aangewezen en aan Swypert bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zal u het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. U bent aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik van het product dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen.
  3. Wanneer u gebruik wenst te maken van de herroepingsrecht bent u verplicht dit binnen 30 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan ons. Het kenbaar maken dient u te doen middels het modelformulier. Nadat u kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van het herroepingsrecht dient u het product binnen 14 dagen retour te sturen. U dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien u na afloop van de termijn niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van u herroepingsrecht en het product niet aan ons  heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Zijn de retourkosten gratis?
Ja, aan een retour zijn er geen kosten verbonden. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking verkeren.

Hoe moet ik het product terugsturen?
Na uw retouraanvraag ontvangt u van ons de nodige gegevens om het pakket terug te sturen via de dichtstbijzijnde post locatie.

 

Garantie & Reparatie

Heb ik garantie op mijn aankoop?
Ja, een fabrieksgarantie termijn gaat in op het moment van aflevering. Ten aanzien van defecte producten gaan de meeste fabrieksgaranties uit van reparatie binnen de garantietermijn; bepaalde producten worden echter alleen omgeruild voor een nieuw product of een gelijkwaardige vervanging, afhankelijk van de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Heb ik garantie op mijn Refurbished device?
Standaard heeft u 1 jaar garantie op alle renewed devices, tenzij anders overeengekomen of aangegeven op uw factuur. Wanneer u een renewed device heeft gekocht kunt u een garantiepakket aanschaffen om de garantieperiode te verlengen van 1 jaar tot 2 jaar. Aan het garantiepakket zelf zit geen houdbaarheidsdatum, hierdoor is het dan ook mogelijk om deze op voorhand op voorraad te leggen. Elk pakket kunt u later koppelen aan elke renewed device uit ons assortiment. 
LET OP! U heeft 8 dagen na uw bestelling de mogelijkheid de device uit te breiden naar 2 jaar garantie.

Wat valt niet onder de garantie?
Dataverlies en herinstallatiekosten software; – vochtschade; – schade aan het scherm; – valschade; – stootschade; – iedere andere vorm van zelf of door een ander aangerichte schade.

Mijn product is defect, wat nu?
Een device moet, bij normaal gebruik, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Daarom heb je wanneer het device binnen 2 jaar een defect vertoont wat binnen onze garantie valt, recht op gratis reparatie of een vervangend device. Deze door ons aangeboden garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantiebepalingen. De wettelijke garantie houdt in dat het product moet voldoen aan al jouw redelijke verwachtingen. Mochten producten niet door eigen toedoen defect is geraakt, stuur dan een bericht naar info@swypert.nl of naar de Chat Box. We helpen je dan snel verder.